Aantal belminuten:
200 min
Aantal MB's:
3100 mb
Aantal sms'jes:
100 sms

Sim Only Awards

Simyo wint Beste Sim Only Provider 2018
Simyo wint de Award voor Beste Sim Only Provider van 2018. Met een gemiddeld cijfer van een 8,4 laat de sim only provider haar concurrenten achter zich.

Top 3 providers
‘Jij blij, wij blij!’; Simyo lijkt haar slogan eer aan te doen. En blij mag de sim only provider zeker zijn. In een uitgebreide enquête onder meer dan 600 Sim Only abonnees komt Simyo als algemene winnaar uit de bus. Op een gezamenlijke 2e plaats volgen Youfone, T-Mobile en KPN met een 8,1. Hekkensluiter Hollandsnieuwe kreeg van haar bellers een 7,5.



Categorie Algemeen
De enquête-deelnemers gaven hun mening over verschillende onderwerpen, waaronder algemene tevredenheid, abonnementsprijs en netwerkstoringen.

Binnen algemene tevredenheid en abonnementsprijs eindigde Simyo met een 8,4 ook op de eerste plaats. Op een gedeelde 2e plaats volgen Youfone en T-Mobile, met een 7,9. Simyo klanten gaven aan tevreden te zijn over de abonnementsprijzen, terwijl KPN en Telfortklanten de prijs liever iets omlaag zagen gaan.



Minste storingen bij Youfone en Simyo
Youfone en Simyo klanten gaven aan het minste last te hebben van netwerkstoringen, terwijl de abonnees van Hollandsnieuwe het hoogste aantal storingen rapporteerden.

Categorie Bellen
De hoogste cijfers werden gegeven binnen de categorie ‘Bellen’, waarbij gekeken werd naar bereik binnen- en buitenshuis. Zowel Simyo als Youfone kregen gemiddeld een 8,6, op de voet gevolgd door zowel T-Mobile als KPN met een 8,5.



Categorie Internet
Alleen binnen het onderdeel ‘Internet’ –waarbij gekeken werd naar bereik en snelheid- werd Simyo met een 8,1 nét aan verslagen door concurrent Youfone, welke gemiddeld een 8,2 van haar abonnees kreeg.



Categorie Service
Op het onderdeel Service werd gekeken naar bereikbaarheid van de klantenservice en vriendelijkheid van de klantenservice medewerkers. Hier steekt Simyo met een 8,3 met kop en schouders boven de concurrentie uit. Het dichtst in de buurt komen KPN en T-Mobile met een 7,8. Youfone scoort met een 7,3 op dit onderdeel een stuk lager dan op de overige onderdelen.



De gemiddelde cijfers per categorie:


Provincies met beste en slechtste bereik
Het verschil in bereik en internetsnelheid lijkt voor de regio’s Noord, Zuid, Randstad en Midden minimaal. De cijfers liggen tussen de 8,1 (regio Zuid) en 8,3 (regio Randstad). Over het algemeen lijkt de landelijke dekking goed in orde.

Op provincieniveau vielen er wel een aantal dingen op. Respondenten uit Groningen gaven aan van alle provincies het minste last te hebben van storingen. Inwoners uit de provincie Drenthe, Overijssel, Flevoland en Friesland gaven met een 7,9 het hoogste cijfer voor internetsnelheid. Zeeland en Brabant kwamen als provincies met het traagste internet uit de bus, met gemiddeld een 7,2.

Met een 8,3 voor totaal bereik (bellen en internet, storingen niet meegenomen), staan de postcodegebieden Friesland/Flevoland, Zuid-Holland en Drenthe/Overijssel op een gezamenlijke eerste plaats.

De provincies Groningen, Zeeland en een deel van Noord-Brabant kregen de laagste cijfers voor gemiddeld bereik (bellen en internet, storingen niet meegenomen). Ook signaleerde men hier het hoogste aantal storingen.



Simyo meest aanbevolen
46% van de Simyo klanten gaf aan de provider aan te bevelen bij vrienden of kennissen. Het dichtst in de buurt komt T-Mobile, met 37%. 10% van de ondervraagden zou Hollandsnieuwe aanbevelen.

De overgrote meerderheid van de respondenten gaf met een gemiddeld cijfer tussen de 7 en 8 aan ‘passief tevreden’ te zijn over zijn of haar provider. Zij zijn niet ontevreden, maar zouden hun provider niet actief aanbevelen.

Positiever met de leeftijd?
Opvallend is dat 50-plussers met een 8,2 gemiddeld de beste ervaringen met hun providers lijken te hebben van alle leeftijdsgroepen. De leeftijdsgroep tussen de 30-39 jaar deelde met een 7,7 gemiddeld het laagste cijfer uit.

Abonnementsprijs en netwerkstoringen meest belangrijk
Analyse wijst uit dat abonnementsprijs en het aantal netwerkstoringen het zwaarst mee wogen in het totaalcijfer per provider. Een lage maandelijkse prijs en een zo laag mogelijk aantal netwerkstoringen hadden een groter positief effect op het gemiddelde totaalcijfer, dan andere factoren.

Wanneer we naar mannen en vrouwen apart kijken, zien we dat bij de vrouwen de vriendelijkheid van de klantenservice een kleine fractie zwaarder weegt, terwijl bij mannen de internetsnelheid iets zwaarder weegt op het totaalcijfer.

Ruimte voor verbetering
Met een gemiddelde beoordeling van een 7,9 voor alle 9 providers, lijkt de algehele kwaliteit van Nederlandse providers dik in orde. Ruimte voor verbetering ligt vooral bij Hollandsnieuwe, dat zeker op het gebied van storingen en bereik nog stappen kan maken. Opvallend is dat de relatief jonge en kleinere providers Simyo en Youfone met een 1e en 3e plaats niet onder doen voor grote, meer traditionele providers als T-Mobile, KPN en Vodafone.

Opzet onderzoek
Het onderzoek vond plaats in de vorm van een uitgebreide e-mailenquête die ingevuld werd door 611 klanten van Simonly.nl. Elke leeftijdscategorie van 18 t/m 55+ werd vertegenwoordigd. Vereist was dat elke deelnemer over afgelopen jaar klant was bij één van de 9 providers: Simyo, T-Mobile, Youfone, KPN, Ben, Vodafone, Telfort, Tele2 of Hollandsnieuwe. Provider Robin Mobile is niet meegenomen in de resultaten, vanwege een te laag aantal respondenten. Alle respondenten beoordeelden hun sim only provider op basis van vier hoofdcategorieën: Algemeen, Bellen & SMS, Internet en Service. Op elke vraag werd een cijfer van 1 tot 10 gegeven, waarbij 10 het hoogst haalbare was.

Over Simonly.nl
Als een van de grootste onafhankelijke sim only aanbieders van Nederland, helpt Simonly.nl consumenten al meer dan 10 jaar bij het vergelijken van sim only abonnementen en providers. Met de Sim Only Awards helpen we consumenten betere keuzes te maken op basis van de mening van andere gebruikers en zetten we favoriete providers in het zonnetje. Ben jij op zoek naar een abonnement dat aan al jouw wensen voldoet? Onze vergelijker helpt je een handje!

Op Simonly.nl vind je alle grote Sim Only aanbieders

Vragen? Neem contact op met: support@simonly.nl of bel naar 020 210 50 51 (Bereikbaar van Maandag t/m Vrijdag van 9:00 tot 17:00)
Voor een zo goede mogelijke gebruikerservaring gebruiken wij cookies voor technische, meet- en marketingdoeleinden. Door verder te gaan op onze site gaat u hiermee akkoord. Sluiten x