Hoe kan ik mijn sim only abonnement opzeggen?

Wil je je sim only abonnement opzeggen? En stap je niet over naar een andere provider? Dan hangt het van de looptijd van je contract af, welke stappen je moet ondernemen.

Abonnement afgelopen?

Is je sim only abonnement (bijna) afgelopen? Dan kun je deze zelf stopzetten. Goed om te weten is dat de opzegtermijn één maand is. Opzeggen kan op de volgende manieren:

  • Telefonisch via de klantenservice van jouw provider,
  • Via een online opzegformulier op de website van jouw provider
  • Schriftelijk (niet bij alle providers mogelijk en langere verwerkingstijd)

Weet je niet meer tot wanneer je contract precies loopt? Kijk dan even terug in je contract, dat je als het goed is per mail hebt ontvangen. Kun je deze niet meer vinden? Geen zorgen! Ga naar de website van jouw provider en log in onder je persoonlijke account. Hier vind je alle informatie over jouw contract.

We raden je aan om bij het afsluiten van je abonnement de einddatum goed te noteren, zodat je precies weet wanneer je kunt overstappen of verlengen. Hiermee kun je een hoop geld besparen!

Belangrijk om te weten, is dat je abonnement automatisch per maand wordt verlengd wanneer je deze niet stopzet nadat je contract is verlopen! Vaak ga je dan ook meer betalen.

Abonnement nog niet afgelopen: afkopen?

Is je telefoon kapot, vind je je abonnement te duur of ben je ontevreden over je provider? En is je contract nog niet afgelopen? Dan kan het zijn dat je voordat je abonnement afloopt het contract wil opzeggen. Je kunt je abonnement dan afkopen bij jouw provider. Hier zijn -naast het totaalbedrag van het resterende aantal maanden in je contract- vaak wel extra kosten aan verbonden. Door deze extra kosten is afkopen vaak onvoordeliger dan het ‘uitzitten’ van je abonnement. Bedenk dus goed wat voor jouw situatie het handigst is.

Tussentijds opzeggen doe je via de klantenservice van je provider. Wil je je eigen nummer behouden? Vergeet dit dan niet aan te geven.

Sommige providers bieden wel opties voor tussentijds verlengen. Bij T-Mobile kun je bijvoorbeeld een Early Renewal optie afsluiten bij je huidige abonnement. Na een eenmalige bijbetaling kun je vanaf 3 maanden na de startdatum van je contract al een ander T-Mobile abonnement afsluiten.

Wil je jouw abonnement tussentijds aan iemand anders overdragen? Hier leggen we je uit hoe dit werkt.

Opzeggen of overstappen?

Wil je je abonnement stopzetten omdat je overstapt naar een andere provider? Dan hoef je enkel een nieuw abonnement af te sluiten. Je nieuwe provider regelt de overgang naar jouw nieuwe abonnement. Opzeggen van je huidige abonnement is dus niet nodig. Benieuwd hoe dit werkt met nummerbehoud? Lees dan hier verder.

Voor een zo goede mogelijke gebruikerservaring gebruiken wij cookies voor technische, meet- en marketingdoeleinden. Door verder te gaan op onze site gaat u hiermee akkoord.
Leest u voor meer informatie ook onze Privacy verklaring. Sluiten x