Kan ik mijn abonnement tijdelijk stopzetten of pauzeren?

Als je een tijd naar het buitenland gaat is het natuurlijk wel zo handig om je abonnement tijdelijk stop te zetten of te pauzeren (en ook vanwege andere redenen kan het handig zijn). Lees hieronder alles over hoe dit werkt en bij welke providers dat kan. 

Bij welke providers kan ik mijn abonnement tijdelijk stopzetten of pauzeren?

Bij Vodafone en Robin Mobile is het mogelijk om je abonnement tijdelijk stop te zetten, maar bij de andere providers helaas niet!  

Je telefoon abonnement tijdelijk stopzetten of pauzeren bij Vodafone

Je kunt bij deze provider je abonnement voor minimaal 3 en maximaal 9 maanden pauzeren. Je betaalt in die periode dan geen abonnementskosten en je mobiele nummer is tijdelijk niet te gebruiken.Op de website van Vodafone vul je een formulier in met je gegevens, je abonnementsgegevens en de ingangsdatum. Na de ingestelde periode wordt deze weer automatisch geactiveerd en kan je dus gewoon weer je mobiele nummer gebruiken. Let op: je moet het stopzetten wel minimaal een maand voor ingangsdatum doorgeven. Alle voorwaarden voor het tijdelijk stopzetten vind je bij het aanvraagformulier op de Vodafone website. Lees deze dus goed door!

Je telefoon abonnement tijdelijk stopzetten of pauzeren bij Robin Mobile

Bij Robin Mobile is het mogelijk om een abonnement maximaal 6 maanden pauzeren. Om dit te doen moet je contact opnemen met hun klantenservice.

Zijn er bij Vodafone en Robin Mobile kosten verbonden aan het tijdelijk stopzetten of pauzeren?

Ja, bij Vodafone betaal je eenmalig € 20,84 voor het stopzetten van het abonnement. Bij Robin Mobile betaal je 4.95€ per maand om je mobiele nummer beschikbaar te houden voor later. 

Wat zijn opties als ik mijn abonnement niet tijdelijk kan stopzetten of pauzeren?

Zit je niet bij Vodafone maar bij een andere provider zoals T-mobile, Youfone, Simpel, Tele2, Simyo, Ben, hollandsnieuwe, Telfort, Lebara of KPN? Dan is tijdelijk opzeggen niet mogelijk maar zijn er wel andere mogelijkheden. Zo kun je je abonnementskosten zo laag mogelijk zetten voor de maanden dat je je abonnement niet gebruikt. Denk bijvoorbeeld aan het uitzetten van je data- of belbundel. Een andere mogelijkheid is het overdragen van het abonnement aan iemand anders door het op zijn of haar naam te zetten, wat natuurlijk betekent dat hij of zij ook de abonnementskosten betaalt. Achteraf (als je terug bent) is het mogelijk om het abonnement weer op je eigen naam terug te zetten. Hierdoor betaal je niks tijdens de maanden dat je weg bent. Check bij jouw provider welke opties er (verder) zijn!

Hoe zit het dan bij een maandelijks opzegbaar abonnement?

Zoals de naam het al zegt zijn sommige abonnementen maandelijks op te zeggen. Deze kun je op ieder moment opzeggen waardoor je tijdens je reis, werk- of studie in het buitenland niet aan een overbodig abonnement vastzit. Let op: je verliest wel je telefoonnummer wanneer je deze stopzet maar er zitten zeker ook genoeg voordelen aan verbonden.  

De volgende providers bieden maandelijks opzegbare abonnementen aan:

Youfone

Ben

Robin Mobile

Tele2

Simyo

 

Direct vergelijken

Vergelijk alle Sim Only abonnementen op Simonly.nl

Aantal belminuten:
Aantal MB's:
Vragen? Neem contact op met: support@simonly.nl
Voor een zo goede mogelijke gebruikerservaring gebruiken wij cookies voor technische, meet- en marketingdoeleinden. Door verder te gaan op onze site gaat u hiermee akkoord.
Leest u voor meer informatie ook onze Privacy verklaring. Sluiten x